Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

Światowy Dzień Wody. Gdańszczanie doceniają kranówkę

Światowy Dzień Wody. Gdańszczanie doceniają kranówkę
szp
16.03.2021, o godz. 8:20
czas czytania: około 2 minut
0

W Gdańsku ruszyła kampania z okazji Światowego Dnia Wody. Tym razem pod nazwą „D/oceń wodę!”. Kampania będzie dostępna w popularnych mediach społecznościowych od 15 do 28 marca. Gościem specjalnym akcji jest Katarzyna Bosacka.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

– Czy Ty doceniasz wodę, czy potrafisz ją oszczędzać, co o niej wiesz? Dołącz do akcji GIWK – tymi słowami do udziału w kampanii zaprasza Katarzyna Bosacka, dziennikarka, autorka publikacji na temat zdrowia, urody, nauki, medycyny i wychowania dzieci.

Kampania w social mediach

Przypadające na 22 marca obchody Światowego Dnia Wody mają uświadomić, jak wielką rolę odgrywa woda i jak wielkie zagrożenie niesie ze sobą spadek jej zasobów. Nazwa kampanii – jak tłumaczą jej organizatorzy – to zabawa słowna nawołująca zarówno do docenienia wody i dostępności do niej, jak również do oceny własnych zachowań konsumenckich. Cała kampania ma inspirować do zmiany nawyków.

– Przez siedem pierwszych dni będziemy mówić o negatywnych działaniach, które szkodzą wodzie, a przez kolejne siedem, o dobrych praktykach i ciekawych właściwościach wody do przetestowania we własnym domu. Kierując się oczywiście naszym mottem „nauka przez zabawę” – mówi Monika Piotrowska-Szypryt, kierownik Działu Promocji i Edukacji Ekologicznej GIWK.

Kampania będzie realizowana na TikToku, Facebooku oraz Instagramie. Codziennie będzie w tych mediach publikowany nowy filmik, który ma poprawić humoru i serwować dawkę wiedzy o wodzie. Dla internautów przewidziany jest także konkurs z nagrodami (kubki termiczne, teczki na dokumenty oraz zestawy gadżetów kampanii „Gdańsk bez plastiku”).

Mikroplastik do problem

Dodatkowym elementem gdańskich obchodów Światowego Dnia Wody 2021 w Gdańsku jest kampania społeczna dotycząca mikroplastiku – problemu środowiskowego i zdrowotnego, poruszanego w ramach międzynarodowego projektu badawczego FanpLESStic-sea. Kampania jest realizowana pod egidą programu „Gdańsk bez plastiku”.

Na gdańskich citylightach pojawią się stworzone przez uczniów szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych plakaty, które zwyciężyły w zeszłorocznej edycji organizowanego przez GIWK konkursu „Dlaczego sieci nie lubią śmieci”.

Jego celem jest edukacja ekologiczna w zakresie konsekwencji dla środowiska, jakie może wywołać pozostawianie śmieci w nieprzeznaczonych do tego miejscach lub wprowadzanie odpadów i chemikaliów do sieci kanalizacji sanitarnej.

Zadaniem konkursowym było wykonanie plakatu z przesłaniem na temat szkodliwości mikroplastiku bądź sposobów jego eliminacji na podstawie dostarczonego materiału merytorycznego. To mógł być np. mem, kolaż tekstowy, kolaż zdjęciowy, praca na bazie wycinków z gazet lub inna praca plastyczna wykonana dowolną techniką – także za pomocą programu graficznego. W konkursie wzięło udział 79 uczniów z 11 szkół.

plakat „Mikroplastik to problem” – praca nagrodzona w 6. edycji konkursu Dlaczego sieci nie lubią śmieci; Praca Oliwii Bytner lat 16, klasa II AK5 Zespół Szkół Architektury Krajobrazu i Handlowo-Usługowych w Gdańsku

Źródło: GIWK

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Woda i ścieki
css.php
Copyright © 2024