Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Starbucks chce stworzyć kubek przyjazny środowisku. Zainwestuje 10 mln dolarów w ekoprojekty

Starbucks chce stworzyć kubek przyjazny środowisku. Zainwestuje 10 mln dolarów w ekoprojekty
sr
29.03.2018, o godz. 15:17
czas czytania: około 2 minut
0

W 100-procentach przyjazny środowisku kubek do kawy – nad takim rozwiązaniem pracuje Starbucks. Popularny koncern przeznaczy na to 10 mln dolarów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Koncern Starbucks nawiązał współpracę z firmą Closed Loop Partners, która specjalizuje się w rozwiązaniach dla circular economy, w tym eko-projektowaniu. Przedsiębiorstwa wspólnie uruchomią konkurs Next Gen Cup Challenge. Zostaną w nim wyłonione najlepsze ekologiczne projekty. Zwycięzcy na rozwój technologii otrzymają granty o łącznej wartości 10 mln dolarów.

Celem akcji NextGen Cup Challenge jest opracowanie kubka z materiałów całkowicie przyjaznych środowisku, które można poddać kompostowaniu lub recyklingowi.

Ze statystyk wynika, że każdego roku na świecie produkowanych jest blisko 600 mld plastikowych i papierowych kubków. Do 1 proc. z tej puli przyznaje się marka Starbucks, której produkty dostępne są już w 28 tys. miejsc na całym świecie. To około 6 mld kubków rocznie.

Materiały wykorzystane przy produkcji jednorazowych kubeczków stanowią spore obciążenie dla środowiska, z czym Starbucks mierzy się od lat. W 2010 r. koncern zapowiadał wprowadzenie kubków wielokrotnego użytku (lub kubków w całości możliwych do przetworzenia) w terminie pięciu najbliższych lat. Choć ówczesnych obietnic nie udało się dotrzymać – zapewnia, że tym razem cel osiągnie.

– Nikt nie jest usatysfakcjonowany z postępów, jakie branża poczyniła do tej pory – powiedziała w wydanym oświadczeniu Colleen Chapman, wicedyrektor Starbucksa. – To nie idzie do przodu tak szybko, jak powinno. Dlatego dzisiaj ogłaszamy skok w przód, by jako branża dostarczyć w pełni nadający się do przetworzenia i kompostowania kubek, z założeniem, że stanie się to za trzy lata.

To już trzecia taka deklaracja w historii Starbucksa.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024