Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Raport. Stacje benzynowe zmienią się w centra handlowo-usługowe

Raport. Stacje benzynowe zmienią się w centra handlowo-usługowe
PU/PAP
11.10.2021, o godz. 13:33
czas czytania: około 2 minut
0

Według uczestników trzeciej edycji raportu IBRiS pt. „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”, w przyszłości stacje benzynowe zamienią się w centra handlowo – usługowe. Raport powstał na podstawie wywiadów kwestionariuszowych, wspomaganych komputerowo, na próbie 1650 respondentów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

64% ogółu respondentów, w tym 69% aktywnych kierowców wskazuje, że w przyszłości stacje paliw czeka przekształcenie w centra handlowo-usługowe. Powstaną przy nich duże sklepy spożywczo-przemysłowe, rozbudowane punkty gastronomiczne, czy punkty naprawy samochodów. 62% Polaków jest zdania, że stacje paliw powinny wprowadzić usługi drobnych napraw samochodów oraz przeglądów. Jedynie 12% respondentów wyraża przekonanie, że stacje paliw znikną z krajobrazu Polski.

Wystawiamy oceny

89% respondentów wystawiło najlepsze oceny co do jakości obsługi stacjom PKN Orlen. Pozytywnie w tym obszarze ocenione zostały również BP – 785, Shell – 67% oraz Lotos – 65%. W porównaniu do poprzedniego roku, jakość obsługi w opinii respondentów wzrosła najbardziej w przypadku BP – o 5 punktów procentowych, a dla PKN Orlen i Moya – o 2 punkty procentowe. W przypadku jakości oferowanego paliwa, najlepiej ocenianą marką jest PKN Orlen – 86 proc. ankietowanych uważa, że jakościowo paliwa reprezentują najwyższy poziom. 72 proc. respondentów doceniło jakość paliwa na stacjach BP, a 63 proc. – paliwa marki Shell.

Nie tylko paliwo

Od pierwszej edycji badania w 2019 r. obserwujemy silne oczekiwanie wobec stacji paliw w odniesieniu do poszerzenia oferty produktów, które nie są jakimś rodzajem paliwa.

– Kategoria „szeroki wybór artykułów spożywczych i innych” w naszych badaniach zawsze uzyskiwała najmniejszy odsetek wskazań pozytywnych niezależnie od marki paliwowej. Negatywne opinie oznaczają, że klienci potrzebują na stacjach już czegoś więcej niż tylko dystrybutora. To obecnie kluczowy obszar w budowaniu przewagi konkurencyjnej” – ocenia Marcin Duma, prezes Instytutu IBRiS.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024