Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Południowa obwodnica Warszawy. Nie ma zgody na tranzyt

Południowa obwodnica Warszawy. Nie ma zgody na tranzyt
szp
14.10.2020, o godz. 8:37
czas czytania: około 2 minut
6

Zbliża się termin oddania do użytkowania Południowej Obwodnicy Warszawy. Za jej wykonanie której odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Tymczasem, jak twierdzi stołeczny ratusz, mieszkańcy oraz władze miasta są zaniepokojeni niektórymi z proponowanych rozwiązań.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

Upływa deklarowany przez inwestora i wykonawcę termin zakończenia prac nad Południową Obwodnicą Warszawy. „Dziś wiemy, że części prac nie uda się wykonać. Jednym z kluczowych dla mieszkańców Warszawy jest tunel w ciągu POW, którego termin zakończenia uległ znacznemu odsunięciu w czasie” – czytamy w komunikacie ratusza podpisanym przez Karolinę Gałecką, rzecznika prasowego Urzędu m.st. Warszawy.

– „W przestrzeni publicznej pojawiały się propozycje rozwiązań, na które jako miasto nie możemy się zgodzić” – dodaje. Jednym z nich było wyznaczenie objazdu niegotowego tunelu przez lokalne ulice.

W ocenie władz warszawy dopuszczenie do ruchu odcinka POW od Węzła Lubelska do Węzła Patriotów spowoduje niekontrolowany dopływ ruchu tranzytowego, a następnie rozpłynięcie się tego ruchu w układzie dróg lokalnych nieprzystosowanych i nieplanowanych do prowadzenia ruchu tranzytowego. Miałoby to przełożyć się na „ogromne zagrożenie w BRD oraz zablokowaniem ruchu lokalnego w dzielnicy Ursynów”.

Miasto zaakceptowałoby wyłączenie dopuszczenia ruchu na odcinku Węzeł Patriotów – Węzeł Przyczółkowa. „Takie rozwiązanie umożliwi skomunikowanie oddanego do użytkowania fragmentu POW z lokalnym układem drogowym na terenie miasta nie powodując utrudnień i zagrożenia dla BRD” – stwierdza Gałecka.

Dodaje także, że miasto od samego początku sprzeciwiało się opisywanym wyżej rozwiązaniom proponowanym przez inwestora i wykonawcę POW. „Nie możemy pozwolić na zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i znaczne utrudnienia dla mieszkańców” – uważają przedstawiciele stołecznych władz. I dodają, że na ich decyzję miała wpływ również „gwałtowna i negatywna reakcja lokalnej społeczności”.

– Południowa Obwodnica Warszawy to ważna inwestycja, jednak dla mnie i dla miasta najważniejsze jest bezpieczeństwo oraz komfort mieszkańców. W ostatnim czasie dochodziły do nas niepokojące informacje na temat rozwiązań komunikacyjnych proponowanych przez inwestora i wykonawcę, dlatego postanowiłem przekazać oficjalne stanowisko miasta do Tomasza Żuchowskiego, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (6)


Edward

Komentarz #95913 dodany 2020-10-14 09:32:41

Pointa : "Na złość babci odmrożę sobie uszy"


enrico

Komentarz #96385 dodany 2020-10-15 22:31:30

Edward- nie masz racji. Popieram stanowisko mieszkanców Ursynowa i władz Warszawy, że nie można do środka tej dzielnicy ,,wpuszczać " wielkiego ruchu tranzytowego z POW (S2). Bo to spowodowałoby olbrzymie zakorkowanie wszystkich ulic w sasiedztwie tego przejazdu. Ten kto zdecydowałby sie na ten krok okazałby się wielkim nieudacznikiem drogowym i powodowany skrajną nieodpowiedzialnością. Pointa: ,,Trzeba budować porządnie, zgodnie z projektem, sztuką budowlaną i bezpiecznymi zasadami ruchu drogowego w mieścei".


Tatuś

Komentarz #96616 dodany 2020-10-16 16:41:08

Najpierw pełowski burmistrz Ursynowa wydłużał oddanie placu budowy, teraz płacz, że nie ma tunelu, czyli tranzytu... Logika jakaś tu jest?

budka

Komentarz #97341 dodany 2020-10-19 00:10:43

Tatuś napisał/a:

Najpierw pełowski burmistrz Ursynowa wydłużał oddanie placu budowy, teraz płacz, że nie ma tunelu, czyli tranzytu... Logika jakaś tu jest?

logika jest jak najbardziej - robimy wszystko, żeby torpedować PIS, im gorzej tym lepiej


enrico

Komentarz #96681 dodany 2020-10-16 21:45:33

Tatuś - głustwa napisałeś. Kierujesz się politycznymi uprzedzeniami i obrażasz Burmistrza Ursynowa, a nie merytoryczną istota problemu - czytaj: przejezdnością POW na terenie Ursynowa- czyli , gdzie twoja logika ?. Poza tym Inwestor GDDKiA znał lokalne uwarunkowania przygotowania tej budowy, a pomimo to bezmyślnie podpisał umowę z Wykonawcą, w której są m.in. uzgodnione terminy realizacji inwestycji etc. POW (S2) ma w tej fazie realizacji 18,5 km długości, a tunel raptem 2,3 km. Wiedziano też, że POW ma w tym tunelu przejść pod istniejącą I linią Metra- stąd problemy, z którymi Wykonawca słabo sobie poradził i dlatego jest opóźnienie terminu oddania 4,6 km odcinka A (z tunelem). GDDKiA niech nie zwala teraz odpowiedzialności na Miasto, tylko szybko zbuduje i odda do ruchu Tunel pod Ursynowem !


asd

Komentarz #98428 dodany 2020-10-23 08:52:57

"Akceptowalne jest wyłącznie dopuszczenie ruchu na odcinku węzeł Patriotów - węzeł Przyczółkowa" Tzn że bez węzła Lubelska? To żart? Przecież te samochody od Lublina/Siedlec i tak jadą do Warszawy. Po co ktoś kto jedzie z tego kierunku na Ursynów ma nadal stać w korku w Zakręcie? I ten człowiek miał być prezydentem całego kraju....

Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024