Reklama

AD1A KUBOTA 04.03-04.04.24

Pociągi towarowe pojadą przez nowy Bursztynowy Korytarz Kolejowy

Pociągi towarowe pojadą przez nowy Bursztynowy Korytarz Kolejowy
jwo/PAP
06.12.2017, o godz. 13:44
czas czytania: około 2 minut
0

Trwają prace nad uruchomieniem nowego korytarza połączeń towarowych. Linia będzie przebiegać przez Warszawę, granicę polsko-białoruską, a także przez rejon Katowic i Krakowa do ośrodków na Słowacji, Węgrzech i w Słowenii.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B_ARBENA1_01.03.24-01.04.24

W Brukseli podczas posiedzenia Rady ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii ministrowie Polski, Słowacji, Węgier i Słowenii podpisali Memorandum ws. Bursztynowego Korytarza Kolejowego.

Jak podkreśla Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, projekt będzie miał wpływ na rozwój połączeń towarowych między Warszawą a granicą polsko-białoruską, a także rejonem Katowic i Krakowa a ośrodkami na Słowacji, Węgrzech i w Słowenii.

– Korytarz ma stanowić uzupełnienie połączeń istniejących obecnie korytarzy w poszczególnych krajach, w szczególności zapewni połączenie korytarzem towarowym Polski i Węgier – czytamy w komunikacie MIB.

Po 2026 r. główną trasą, którą pociągi korzystające z Korytarza Bursztynowego będą przewozić towary z Polski na południe będzie projektowana linia kolejowa Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna prowadząca do kolejowego przejścia granicznego Muszyna – Plavec na polsko-słowackiej granicy państwowej.

Według resortu infrastruktury, inicjatywa ma dla Polski duże znaczenie także w kontekście obsługi transportowej z Dalekiego Wschodu do Europy i odwrotnie. Oba punkty końcowe korytarza wpisują się w te plany.

– Dla Chin priorytetem wydaje się połączenie morskie z Europą Południowo-Wschodnią (porty w Pireusie, Barze, Koprze), ponieważ jest o kilka dni żeglugi i ok. 8 tys. km krótsze niż do portów Europy Północnej) – uważa MIB.

Według resortu, z portów Europy Południowej może być prowadzona dystrybucja m.in. do Europy Środkowej, Zachodniej oraz Skandynawii.

– Polskim priorytetem powinien być udział w łańcuchach logistyczno-transportowych na szlakach łączących nasz kraj z basenami Morza Egejskiego i Morza Czarnego – podkreśla MIB.

Źródło: Kurier PAP

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024