Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Rowery miejskie w Trójmieście z ograniczeniami. "Mevo przerosło oczekiwania" [AKTUALIZACJA]

Rowery miejskie w Trójmieście z ograniczeniami.
jwo
09.04.2019, o godz. 9:33
czas czytania: około 2 minut
1

Operator systemu rowerów miejskich dla 14 gmin na Pomorzu - firma Nextbike - ograniczył jego działanie. Powodem jest duże zainteresowanie, na które usługodawca nie był przygotowany.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

System rowerów miejskich Mevo jeszcze przed uruchomieniem miał duże problemy. Oficjalny start planowany był najpierw na jesień 2018 r., ale ostatecznie odbył się dopiero w marcu 2019 r.

Jednak już w piątek, 5 kwietnia liczący 1200 rowerów system ograniczono. Mevo wstrzymało możliwość płatności, nie można też utworzyć nowego konta. Z rowerów miejskich mogą korzystać tylko osoby, które wykupiły abonament. Według danych operatora jest to kilkadziesiąt tysięcy użytkowników.

System płatności Mevo nie działa

– Operator został zmuszony do wstrzymania dokonywania płatności w systemie Mevo w związku z jego gigantyczną popularnością. Konieczne jest czasowe ograniczenie przyrostu liczby użytkowników i kolejnych wypożyczeń, które skutkują niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi – czytamy w komunikacie na oficjalnej stronie Mevo.

Tydzień wcześniej również konieczna była przerwa techniczna. W niedzielę, 31 marca rowery były niedostępne dla użytkowników. Głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były “niedobory energii w bazach ładujących”. Rowery elektryczne wróciły do operatora, bo musiały zostać naładowane.

Za mało ładowarek, wyłamane nóżki w rowerach

Skąd takie niedociągnięcia? Portal “Transport Publiczny” podaje, że w zasobach Mevo jest 1000 akumulatorów do rowerów (wszystkie jednoślady są elektryczne), ale tylko 150 ładowarek. – Problemem jest też relokacja rowerów, w wielu miejscach zwyczajnie ich brakuje – czytamy na stronie. Tymczasem trójmiejskie rowery dziennie wypożyczane są aż 10 tys. razy i mają już bazę ponad 60 tys. użytkowników.

Operator tłumaczy, że, oprócz dużego zainteresowania, negatywnie na systemie odbija się także wandalizm i niewłaściwe użytkowanie. Nextbike jako przykład podaje m.in. wyłamywanie nóżek (przez siadanie na rowerze przed ich złożeniem) czy przebijanie opon w rowerach.

Firma Nextbike deklaruje, że pracuje nad przywróceniem sprawności systemu Mevo. Aby ustrzec się przed kolejnymi awariami, operator planuje zatrudnić dodatkowych pracowników.


Aktualizacja (09.04.2019): tekst został zmieniony, aby lepiej oddawać zaistniałą sytuację.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (1)


Upokorzony

Komentarz #17039 dodany 2019-04-08 22:27:28

Kogo przerosło?! OM GGS nie wyrzucil nieuczciwej oferty to się będzie teraz woził z takim Wykonawcą i upokarzal mieszkańców. Zęby bolą jak się to czyta tj. winni użytkownicy

Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024