Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Nie marnuj jedzenia - oddaj je potrzebującym. Nowa kampania Banków Żywności

Nie marnuj jedzenia - oddaj je potrzebującym. Nowa kampania Banków Żywności
kb
15.12.2017, o godz. 8:46
czas czytania: około 2 minut
0

Co roku w polskich domach marnuje się 2 mln ton jedzenia. Kampanię „Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem” rozpoczęła Federacja Polskich Banków Żywności.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

Rocznie wyrzucanych jest 9 mln ton jedzenia, co oznacza ok. 18 mld posiłków, które mogłyby trafić do 2 mln osób żyjących w skrajnym ubóstwie. Federacja Polskich Banków Żywności jest jedyną organizacją w Polsce, która może ratować żywność przed zmarnowaniem i przekazywać ją do osób najbardziej potrzebujących.

– Pokazujemy w spocie, że rozwiązaniem tego paradoksu niedożywienia zajmują się Banki Żywności, które odbierając żywność od producentów, sklepów, restauracji oraz dbając o jej transport i magazynowanie, przekazują ją z powodzeniem do wielu potrzebujących, za pośrednictwem organizacji pomocowych – podkreśla Monika Młynarczyk z Federacji Polskich Banków Żywności.

Ratuj jedzenie

Bohaterką zarówno kampanii „Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem”, jak i spotu jest mała dziewczynka nakrywająca do stołu. Chcąc przygotować posiłek, otwiera lodówkę, w której znajduje się tylko olej. Niestety takie sytuacje dotykają 2 mln osób żyjących w Polsce, a na dodatek rocznie 2 mln ton żywności wyrzuca się z gospodarstw domowych.

– Temat kampanii jest niezwykle istotny, ponieważ wciąż sporo osób, nie zdaje sobie sprawy jak wiele żywności marnuje się obecnie w Polsce. – mówi Magdalena Bryksa Szymańczak – specjalista ds. PR i mediów społecznościowych w Federacji Polskich Banków Żywności.

– Ten brak świadomości często rodzi niesłuszne przekonania, że problem nie dotyczy nas samych, lub że niewiele możemy zrobić by mu zapobiec. Banki Żywności chcą poprzez kampanię zwrócić uwagę, że istnieje realne rozwiązanie problemu, którym jest paradoks niedożywienia. Rozwiązanie, w którym swój udział może mieć każdy z nas podkreśla Bryksa.

Ważna rola sklepów i restauracji

Do niemarnowania żywności na ogromną skalę, która ma miejsce w hipermarketach, u producentów i w restauracjach, przyczynić się może ich odbiór i przekazywanie najbardziej potrzebującym.

Banki Żywności posiadają ogólnopolską sieć 32 placówek, wypracowane procedury odbioru żywności od producentów i z hipermarketów oraz kontakty do osób potrzebujących w całej Polsce. Jedynym ograniczeniem są fundusze niezbędne na transport, czyli odebranie żywności od dostawców i przewiezienie jej do magazynów, skąd jest dalej dystrybuowana.

Codzienna, bezpłatna pomoc żywnościowa trafia do prawie 3,5 tys. organizacji i instytucji społecznych, za pośrednictwem których dostarczana jest ona do 2 mln osób najbardziej potrzebujących.

Banki Żywności zbierają środki finansowe, które pokryją logistykę, wraz z transportem  żywności.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

Envicon – po enviconie od 13.12.2023 AD1A

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Odpady
css.php
Copyright © 2024