Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Łódź: Dobiega końca budowa bazy zasilania autobusów elektrycznych

Łódź: Dobiega końca budowa bazy zasilania autobusów elektrycznych
MŁ/PAP
07.12.2021, o godz. 15:22
czas czytania: około 2 minut
0

Dobiegają końca prace przy budowie bazy zasilania autobusów elektrycznych, które wkrótce mają zasilić tabor Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) w Łodzi. W zajezdni przy ul. Limanowskiego podłączono już zasilanie do nowej podstacji i rozpoczęto montaż ładowarek.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

To jeden z ostatnich etapów przygotowań związanych z przyjazdem autobusów elektrycznych do Łodzi.

17 elektryków wyjedzie na łódzkie ulice w pierwszym kwartale 2022

MPK pod koniec ubiegłego roku zakupiło 17 elektrycznych autobusów marki Volvo oraz dostosowane do nich ładowarki od firmy Ekoenergetyka-Polska. Pojazdy mają zostać dostarczone do Łodzi w pierwszym kwartale przyszłego roku.

– Stacje wolnego ładowania, które montowane są właśnie w zajezdni Limanowskiego mają doładowywać akumulatory autobusów podczas ich nocnego postoju i przygotowywać je do porannych wyjazdów. Ładowanie pojazdów elektrycznych będzie możliwe zarówno za pomocą ładowarek plug-in na 17 stanowiskach w zajezdni Limanowskiego, jak i ładowarek z wykorzystywaniem tzw. odwróconego pantografu, które zostaną umieszczone na sześciu krańcówkach: Janów, Maratońska, Szczecińska, pl. Mikulskiego, dw. Fabryczny, Retkinia Kusocińskiego – poinformowała we wtorek rzeczniczka MPK-Łódź Agnieszka Magnuszewska.

Dodała, że wszystkie stacje ładowania zostaną objęte kompletnym systemem telemetrycznym, składającym się m.in. z instalacji światłowodowej i wi-fi w celu odpowiedniej komunikacji ładowarek z systemem zarządzającym ich pracą. Za zasilanie stacji wolnego ładowania w zajezdni Limanowskiego będzie odpowiadać nowa, kontenerowa stacja transformatorowa, która została uruchomiona we wtorek.

Autobusy Volvo 7900 Electric, które zostaną dostarczone do Łodzi, będą całkowicie niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Zamówione pojazdy mają długość 12 metrów i mogą pomieścić 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD oraz ładowarki USB. Pojazdy będą kursowały na liniach 86, 83 i 80, które przebiegają przez centrum miasta.

Koszt całego projektu wynosi 65 mln zł brutto, w tym zakup 17 autobusów to 38 mln zł netto. Na inwestycję pozyskano 84 proc. dofinansowania unijnego.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024