Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

GreenWay ma już w Polsce ponad 100 ładowarek dla samochodów

GreenWay ma już w Polsce ponad 100 ładowarek dla samochodów
Barbara Krawczyk
07.01.2019, o godz. 9:08
czas czytania: około 2 minut
1

Spółka Greenway Polska, która buduje w Polsce szybkie ładowarki do samochodów elektrycznych, powiększyła w 2018 r. swoją sieć o 83 nowe punkty (w tym 68 własnych i 15 partnerskich) do łącznie 115.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

W 2018 r. firma oddawała do użytku ok. 7 ładowarek miesięcznie. W tym roku spółka planuje oddać do użytku dwukrotnie wyższą niż w ubiegłym roku liczbę ładowarek, w tym pierwsze ultraszybkie ładowarki o mocy 350 kW, instalację magazynów energii. W planach jest też rozwinięcie sprzedaży akcesoriów i ładowarek a na późniejszym etapie stworzyć własną markę ładowarek AC.

300 ton mniej CO2

Najpopularniejszym standardem ładowania w sieci GreenWay Polska jest CHAdeMO. Odpowiada on za 2/3 wszystkich sesji ładowania. W ciągu roku klienci GreenWay pobrali łącznie 350 MWh do ładowania aut, czyli ok 56 min. na jedną sesję, w trakcie której pobierano 17 kWh. Ładowanie z sieci GreenWay pozwoliło zredukować emisję CO2 z silników spalinowych o prawie 300 ton.

Tak dynamiczny wzrost liczby ładowarek przełożył się też na liczbę klientów. Średnio co miesiąc liczba ta powiększała się o 150, a na koniec roku ilość kierowców zarejestrowanych w sieci osiągnęła 1800. Ponadto w maju 2018 r. wprowadzono odpłatności za usługi ładowania w sieci GreenWay. GreenWay jest do tej pory jedynym operatorem w kraju, który formalnie wyszedł poza fazę pilotażową wdrożenia swoich usług.

Duży wpływ na rozwój spółki miało też podpisanie w w październiku umowy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, który udzielił jej kredytu wysokości 70 mln zł. Dzięki temu wsparciu spółka planuje rozbudowę sieci liczącej łącznie ok. 850 obiektów w ciągu trzech lat na terenie Polski, Słowacji, Czech i w krajach bałtyckich.

Ładowanie za 3 tys. zł na start

– Rośnie liczba firm, które podejmują z nami współpracę partnerską. Jesteśmy dumni, że są wśród nich takie podmioty, jak IKEA czy Kaufland. Pokazuje to też zalety przyjętego przez nas modelu rozwoju biznesu – naszą intencją nie jest jedynie stawianie ładowarek, ale całościowa, kompleksowa obsługa klienta e-mobilnego – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.

W gronie partnerów GreenWay znajdują się m.in. Nissan, BMW, Renault Polska. Klient, decydujący się na samochód elektryczny Renault otrzymuje w prezencie przedpłaconą kartę umożliwiającą bezpłatne ładowanie samochodu przez okres trzech lat. Kwota, na którą opiewa karta (3 tys. zł) pozwala na przejechanie ok. 15 tys. km. Dodatkowo to samochody elektryczne tej właśnie marki (Renault Zoe) pojawiły się w ofercie Traficar, który energię do ich zasilania uzupełniał z ładowarek GreenWay. Firma udostępniała dziewięć aut w miastach, gdzie działa wypożyczanie na minuty.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (1)


Kordek

Komentarz #15495 dodany 2019-01-13 21:18:43

NIewiem na co komu ta elektromobilność na dodatek w Polsce...

Reklama

AD2 Kontrole odpadów samorządy (03.04-22.04.24)

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Elektromobilność
css.php
Copyright © 2024