Władze Gdańska poinformowały o ogłoszeniu przetargu na wzmocnienie konstrukcji Długiego Pobrzeża. Remont będzie dotyczył fragmentu od strony Mostu Zielonego do Bramy Stągiewnej. Miasto przewiduje, że naprawa zakończy się w wakacje 2024 roku.

“Ogłaszamy przetarg na wykonanie robót związanych z remontem konstrukcji Długiego Pobrzeża. Równolegle rozpoczynamy prace, dzięki którym ta reprezentatywna część Gdańska odzyska pełen blask. Okolice Motławy to miejsce, gdzie spędza czas wielu gdańszczan, ale i turystów. Ważne jest więc, aby było nie tylko piękne, ale również w pełni funkcjonalne i bezpieczne” – powiedziała cytowana w komunikacie przesłanym PAP prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.

Urzędnicy poinformowali, że prace prowadzone będą na ok. 500 metrowym odcinku od Mostu Zielonego do Targu Rybnego i wykonywane równolegle przez miasto i inwestora prywatnego.

Bulwar z ciągiem spacerowym

“Nie zmieni się charakter pobrzeża i tak jak dotychczas pełnić będzie ono funkcję bulwaru i ciągu spacerowego. Pozostaną także miejsca do cumowania jachtów i niewielkich jednostek pływających (biała flota, holowniki, barki)” – tłumaczyła kierownik referatu prasowego UM Izabela Kozicka-Prus.

Zastępca dyrektora Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Katarzyna Jaskuła podkreśliła, że w ramach prac przewidziano m.in. oczyszczenie dna Motławy, rozbiórkę konstrukcji żelbetowych, wykonanie kanalizacji deszczowej w ul. Św. Ducha. “Samo wykończenie nabrzeża będzie podobne do tego, które jest po drugiej stronie Motławy. Inwestycja przewiduje także montaż pachołów cumowniczych, belek odbojowych i drewnianych okładzin nabrzeży” – wyjaśniała Jaskuła.

Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego magistratu poinformowała, że przetarg zostanie rozstrzygnięty w maju. “Prace związane z umocnieniem rozpoczną się od strony Mostu Zielonego, na niskim nabrzeżu i przesuwać się będą sukcesywnie w kierunku Bramy Stągiewnej” – dodała.

Finalizacja prac

Urzędnicy zapowiadają, że wzmacnianie konstrukcji zakończy się pod koniec 2023 roku. “Jednocześnie, po każdym zakończonym etapie wzmocnienia konstrukcji, do prac przystąpi inwestor prywatny, który wykona nową nawierzchnię. Te prace powinny zakończyć się w wakacje 2024 roku” – wskazała Kozicka-Prus.

Urzędnicy przypominają, że od poniedziałku wzdłuż Długiego Pobrzeża od Bramy Straganiarskiej do Baszty Łabędź, trwają prace prowadzone w ramach pierwszego etapu. “Prace prowadzone na zlecenie Granarii dotyczą kompleksowej modernizacji nawierzchni i rozpoczęły się od rozbiórek, po których wykonana zostanie nowa podbudowa i ułożenie płyt kamiennych oraz kostki kamiennej. Odnowione zostaną także barierki i oświetlenie, pojawi się mała architektura. Prace na tym etapie potrwają do końca maja” – tłumaczyła Kozicka-Prus.

Czytaj więcej

Skomentuj