Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Edukacja ekologiczna i CSR są nieodzowne w przedsiębiorstwach wod-kan

Edukacja ekologiczna i CSR są nieodzowne w przedsiębiorstwach wod-kan
ko
17.05.2019, o godz. 13:19
czas czytania: około 2 minut
2

Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne dziś to nie tylko dostarczyciele wody i odbiorcy ścieków. Nowocześnie zarządzane spółki realizują też misję społeczną, podejmując działania edukacyjne i w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Mowa będzie o tym na czerwcowym Kongresie Envicon Water.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

O ile kiedyś najpopularniejszym działaniem w dziedzinie edukacji były np. organizowane w przedsiębiorstwach wycieczki pokazujące proces produkcji wody i uzdatniania ścieków, festyny i konkursy ekologiczne oraz produkcja gadżetów, to obecnie przedsiębiorstwa coraz chętniej skłaniają się ku nowatorskim formom edukacji.

Dobre praktyki

Powszechną praktyką stało się np. propagowanie picia kranówki. Dobrze, gdy przedsiębiorstwa stają się przy tym promować wodę z wielorazowych butelek i bidonów, pokazując, że nie skupiają się tylko na wypromowaniu wody, ale mają na względzie edukację środowiskową (w tym przypadku ograniczenie liczby produktów z jednorazowych tworzyw sztucznych).

Przykładem dobrej praktyki jest poznański Aquanet, który od tego roku wprowadził na imprezach masowych w pełni biodegradowalne kubki, wykonane w 100 proc. z odnawialnych materiałów roślinnych i posiadające powłokę zabezpieczającą przed wilgocią opartą na bazie trzciny cukrowej.

Wsparciu ciekawych pomysłów edukacyjnych służy organizowany od kilku lat przez miesięcznik „Wodociągi-Kanalizacja” konkurs „Głośna Woda”. Przez ten czas dostrzeżono już kilkanaście inicjatyw edukacyjnych, które wyróżniają się koncepcją, ideą i formą realizacji. W minionych edycjach nagrodzono m.in. przedsiębiorstwa z Ożarowa, Milanówka, Leszna, Dąbrowy Górniczej i Poznania. Wyróżnione zostały też kampanię zrealizowane przez Sosnowieckie Wodociągi („Gang szczurzaków”) i Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Łodzi  (kampania promująca historię łódzkich rzek).

O edukacji i CSR na Envicon Water

Laureaci kolejnych edycji konkursu są co roku gośćmi kongresów Envicon Water. Tam mogą dzielić się swoimi doświadczeniami z kolegami z branży. Kongres, wiodąca impreza branży wod-kan, w tym roku przebiega pod hasłem „Dialog pomiędzy partnerami”.

Po raz pierwszy na kongresie organizowana jest strefa inspiracji edukacji ekologicznej „Działania edukacyjne i CSR w branży wod-kan”. O swoich działaniach opowiedzą m.in. przedstawiciel Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i RPWiK w Chorzowie. Mowa będzie też o CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) na przykładzie działań podejmowanych przez ZWiK w Łodzi.

Uczestnicy panelu dyskusyjnego będą omawiać ograniczenia dla rozwoju edukacji ekologicznej w branży (w tym problem ujęcia ich kosztów w taryfach), a także współpracę przedsiębiorstw i samorządów w tym zakresie.

Envicon Water 960 x 300

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (2)


Triump

Komentarz #17732 dodany 2019-05-21 14:07:33

Jako portal samorządowy moglibyście w końcu napisać coś o likwidacji sieci szkół Salomona w Warszawie, którą zniszczyli urzędnicy. Dziwie się, że nic nie ma na ten temat.


Marek

Komentarz #17765 dodany 2019-05-23 21:53:55

Dlaczego zniszczono szkoły Salomon Państwa Zakrzewskich w Warszawie. Dlaczego tak w tym kraju traktuje się edukację spersonalizowaną? Szkoły publiczne nie umywają się do Salomona.

Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Woda i ścieki
css.php
Copyright © 2024