Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Bydgoska Pesa zaprezentowała strategię z perspektywą 2025+

Bydgoska Pesa zaprezentowała strategię z perspektywą 2025+
PAP/dom
22.07.2021, o godz. 10:05
czas czytania: około 3 minut
0

Rozwój produktów, wprowadzenie nowych technologii i ekspansję zagraniczną - przewiduje nowa strategia producenta pojazdów szynowych Pesa z perspektywą 2025+, którą przedstawiono w środę w Bydgoszczy. Pociągi i tramwaje produkowane z fabryce mają odpowiadać zapotrzebowaniu na niskoemisyjny transport.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B_ARBENA1_01.03.24-01.04.24

– Jest to ważny dla PFR dzień, czas na podsumowanie ponad dwóch lat naszej obecności w Pesie. Naszym zdaniem restrukturyzacja przyniosła stabilizację wyników finansowych. Jednocześnie firma w tym czasie była ukończyć największe kontrakty, postawić na rozwój nowych produktów i pozyskiwać nowe zamówienia. Teraz przede wszystkim zależy nam, aby Pesa skoncentrowała się na długoterminowym rozwoju, wykorzystaniu swojego potencjału, korzystając z tego, że posiada akcjonariusza, którym jest PFR, który zapewnia jej długoterminowe źródła finansowania – powiedział prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. PFR jest niemal 100-procentowych właścicielem firmy.

Borys zaznaczył, że PFR zdecydował się na wejście do Pesy, gdyż jest jedną z niewielu polskich firma przemysłowych, która jest w stanie tworzyć własne technologie i wychodzić z nimi skutecznie na rynki zagraniczne.

Prezes Pesy Krzysztof Zdziarski podkreślił, że są powody do dumy, bo firma ma zarówno aspiracje i potencjał produkcyjny, ale przede wszystkim inżynierski, specjalistyczny mam bardzo wysoki i uznany. Zaznaczył, że strategia 2005+ zasadniczo dotyczy perspektywy 2025 r. ale niektóre projekty są wyraźnie dłużej terminowe

– W strategii patrzymy na przedsiębiorstwo, na rynek, portfel produktów i jesteśmy przekonani, że to wszystko nam się składa i czas na ekspansję. Myślę, że możemy powiedzieć, że jesteśmy liderem w tej części Europy. Jesteśmy przekonani, że zarówno ilość, jak i jakość pracy, którą do tej pory wykonaliśmy nas do tego upoważnia. Wywodzimy się od Zakładów Naprawczych, ale “nowożytna” Pesa to 20 lat, więc jest to firma bardzo młoda. Na dziś i na jutro interesuje nas to najbliższe otoczenie kolejowe i europejskie, chociaż jesteśmy zachęcani do wyjścia do Azji, na Bliski Wschód czy nawet do Ameryki Północnej – mówił Zdziarski.

Pesa Bydgoszcz już rozpoczęła realizację nowej strategii. Wdraża innowacyjne technologie i uruchamia produkcję tramwajów, lokomotyw i pojazdów w ramach nowej platformy Regio160, która ma być odpowiedzią na potrzeby zeroemisyjnego transportu wynikającego z realizacji Zielonego Ładu. Zdobyte w przeszłości doświadczenie wsparte współpracą ze strategicznymi partnerami technologicznymi ma zagwarantować spółce stabilny rozwój, zagraniczną ekspansję i umocnienie pozycji lidera wśród krajowych producentów pojazdów szynowych.

Strategia Pesy z perspektywą 2025+ zakłada m.in. rozwój nowych technologii i silnych narzędzi IT, optymalizację kosztową obecnych produktów, przebudowę modelu biznesowego i organizacyjnego Grupy. Poza zakładami ZNTK w Mińsku Mazowieckim mają powstać krajowe i zagraniczne oddziały świadczące usługi serwisowe i utrzymaniowe.

Najważniejszym projektem wdrażanym do produkcji jest platforma Regio160. Jej głównym założeniem jest jedna standardowa konstrukcja, która dzięki modułowości zabudowy pozwala konfigurować pojazdy o różnych napędach i dostosowanej do potrzeb przewoźnika zabudowie. W ramach Platformy Regio160 zaprojektowano różne typy pojazdów – elektryczne zespoły zasilane z trakcji, takie zespoły z dodatkową baterią czy np. zasilane z trakcji i ogniwa wodorowego, który może być wykorzystywany zarówno na liniach zelektryfikowanych, jak i pozbawionych trakcji. Na najbliższych targach Trako zaprezentowana zostanie lokomotywa manewrowa zasilana z ogniw wodorowych.

Pesa pracuje też nad nową generacja pojazdów piętrowych. Przygotowuje się również do produkcji pojazdów z prędkościami powyżej 200 km/h we współpracy z partnerami zewnętrznymi.

W najbliższych latach firma chce także wzmacniać swoją pozycję jako producenta tramwajów – potwierdzają to pozyskane w ostatnim czasie zamówienia. Portfolio firmy uzupełnią lokomotywy w ramach rozwijanej rodziny Gama – będą to lokomotywa dwunapędowa (elektryczno-spalinowa), lokomotywa elektryczna z silnikiem dojazdowym oraz lokomotywa wielosystemowa (3kV, 15 kV i 25 kV), która ma poruszać się z prędkością do 200 km/h.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024